BTK

Biblijne Towarzystwo Kreacjonistyczne

Font Size

Cpanel

Jeżeli ktoś zacznie głosić że samoloty, samochody, komputery, telefony komórkowe lub wieżowce powstają same - zostanie uznany za szaleńca.

Jeśli ktoś zacznie głosić, że wielokrotnie bardziej złożony wszechświat i życie powstały same - uznany zostanie za mędrca i naukowca...

Newsletter

W trakcie przebudowy.

Porównanie sposobów myślenia

Wprowadzenie do problematyki sporu ewolucjonizm-kreacjonizm - opracowania w serwisie internetowym Polskiego Towarzystwa Kreacjonistycznego.


Teoria inteligentnego projektu kontra neodarwinizm - Agnieszka Stelmach. Artykuł bardzo czytelnie przedstawia  tło różnicy zdań - pomiędzy wyznawcami  teorii  ewolucji  a  zwolennikami coraz popularniejszej  koncepcji  wyjaśniającej powstanie życia na Ziemi.


Aleksander Barański - "Stworzenie świata a wiara". We współczesnym świecie najpopularniejszą teorią, mówiącą o powstaniu człowieka jest teoria ewolucji. Czy jest to jednak jedyna teoria ? Jak w tym wszystkim może się odnaleźć człowiek wierzący w nieomylność Pisma Świętego ?


W "Gazecie Pomorskiej" ukazał się wywiad "Przyroda,  Bóg,  nauka", jaki z prof. Kazimierzem Jodkowskim przeprowadził red. Adam Willma.


Rycerze kontrrewolucji - spór o Darwina w Ameryce....


 Teoria Ewolucji versus Kreacjonizm. Nie poruszamy się między dwiema skrajnościami - „antynaukowy, fanatyczny religijnie fundamentalizm chrześcijański głoszący sześciodniowe stworzenie contra światły i naukowy ewolucjonizm”. Spektrum jest znacznie szersze i pośrodku debaty są światli i naukowo podchodzący do zagadnienia tak zwolennicy młodej ziemi jak i progresywnego kreacjonizmu...

 


Prawdziwa tolerancja w szkołach. Każda teoria pochodzenia życia będzie miała religijne implikacje, ale to nie znaczy, że należy ją wyrzucić z sal szkolnych. Sam darwinizm posiada religijne (czy raczej — antyreligijne) implikacje, ale nadal uważa się, że nauczanie go w szkołach publicznych jest właściwe. Darwinizm i teoria projektu nie są dwiema różnymi dziedzinami wiedzy; są to rywalizujące odpowiedzi na to samo pytanie: jak życie powstało i różnicowało się na Ziemi? Jeśli można nauczać jednego ujęcia, to powinno się nauczycielom pozwolić nauczać także i drugiego. Na tym właśnie polega dobra pedagogika. Najlepszym sposobem, by uczniowie rozumieli kontrowersyjne sprawy, jest prezentowanie obu stron, nauczanie ich, jak ważyć świadectwo empiryczne i jak krytycznie myśleć... 

"Ponieważ to, co o Bogu wiedzieć można, jest dla nich jawne, gdyż Bóg im to objawił. Bo niewidzialna jego istota, to jest wiekuista jego moc i bóstwo, mogą być od stworzenia świata oglądane w dziełach i poznane umysłem, tak iż nic nie mają na swoją obronę"   (List do Rzymian 1:19-20)

Jesteś tutaj: Home Artykuły Sample Data-Articles Porównanie sposobów myślenia