Budowa nierchomości biurowych – o czym należy pamiętać?

by Redakcja InteligentnyProjekt
Budowa nierchomości biurowych

Istnieją dziedziny, w które zawsze warto inwestować, jako że niezależnie od obecnej sytuacji panującej zarówno na rynku krajowym jak i międzynarodowym możemy mieć pewność, że uzyskamy zadowalający zwrot oraz będziemy w stanie wypracować zysk pasywny. Zawsze bowiem opłaca się choćby część posiadanych funduszy przeznaczyć na zakup dzieł sztuki, zaopatrzenie się w regularnie zyskujące na wartości kruszce czy kamienie szlachetne, jak również – na nabycie działki w korzystnej lokalizacji celem budowania nieruchomości biurowych. Pozwolą nam one czerpać profity z wynajmu lub też odsprzedaży, a dodatkowo bez wątpienia staną się ciekawym oraz niewymagającym regularnych wkładów elementem naszego portfolio inwestycyjnego. O czym powinniśmy jednakże pamiętać w sytuacji, gdy zapragniemy przystąpić do wdrożenia w życie takiego projektu?

Kluczowym aspektem, który może zadecydować o sukcesie albo porażce naszej inwestycji w budowę nieruchomości biurowych jest ich lokalizacja. Przed przystąpieniem do kontraktowania wykonawców prac wstępnych musimy upewnić się, że obiekt lub obiekty, które zamierzamy wznieść zlokalizowane będą w atrakcyjnej biznesowo dzielnicy, a najlepiej – w centrum miasta. Zapewni to doskonałą komunikację, łatwość dojazdu, jak również niewielkie oddalenie budynku od punktów usługowych i sklepów, które mogą okazać się wręcz niezbędne do prawidłowej pracy dla najemców korzystających z udostępnionej im przestrzeni biurowej. 

W żadnym wypadku nie powinniśmy także oszczędzać na wyposażeniu – optymalny z punktu widzenia osoby zainteresowanej przeniesieniem swojej działalności gospodarczej do naszego obiektu biurowiec powinien cechować się dostępnością szerokiego spektrum multimediów, salą konferencyjną, systemami klimatyzacji i ogrzewania umożliwiającymi efektywne wykonywanie zadań zawodowych niezależnie od pory roku oraz udogodnieniami takimi jak winda czy toaleta na każdym piętrze. Łatwo potraktować te aspekty po macoszemu oraz uznać je za kwestie o marginalnej istotności, jeżeli jednak pójdziemy tą drogą możemy stracić wielu potencjalnych najemców, którzy z chęcią zapłaciliby nawet wielokrotność oferowanego im czynszu, gdyby tylko w obiekcie mieli oni dostęp do projektora, kserokopiarki, czy nowoczesnego zestawu komputerowego.

Nie możemy także zapomnieć, aby na etapie wstępnym realizacji inwestycji nie wydrenować swojego budżetu. Jest to niezwykle istotne, bowiem po zakończeniu budowy biurowca konieczne będzie następnie jego utrzymanie, doposażenie, jak również – regularne konserwowanie i nadzorowanie jego kondycji ogólnej, tak aby móc bez choćby cienia wątpliwości informować potencjalnych najemców, iż mogą oni skorzystać z wyjątkowej okazji użytkowania przestrzeni biurowej w obiekcie klasy A lub B. Dodatkowe zasoby finansowe są szczególnie istotne w obecnej, trudnej sytuacji, kiedy to pandemia wymusić może na niektórych przedsiębiorcach zdalną pracę z domu, co może negatywnie odbić się na wysokości wnoszonego comiesięcznie czynszu za wynajem. 

0 comment

Zobacz także

Zostaw komentarz